Koa Pham/池田剛介/Chen Yi-Wen 展 ものの様態 | state of matter

Koa Pham/池田剛介/Chen Yi-Wen
ものの様態 | state of matter

monade contemporary|単子現代
2024年6月22日(土)~7月7日(日)|木・金・土・日 14~19時
〒605-0829京都市東山区月見町10-2 八坂ビル地下1階 奥左入ル 2号室
2024年6月22日(土) オープニング・レセプション 19~21時
2024年7月6日(土) アーティスト・トーク 18~19時 ゲスト:池田剛介(アーティスト) ※ワンドリンクオーダー

〈展覧会情報〉
monade contemporary | 単子現代では、Koa Pham(コア・ファム)、池田剛介、Chen Yi-Wen(陳奕彣〔チェン・イーウェン〕)により領域を横断する「ものの様態 | state of matter」を開催します。本展は、同タイトルのもと異なる構成で展覧会を行うgallery Unfold(京都市左京区)との共催となります。

ものはマテリアル、メディウム、オブジェクト、あるいはフォームとして見なされ、作品をめぐる生産と解釈のプロセスのなかで別様にそれぞれの様態をとります。本展では、Koa Phamによるペインティング作品、池田剛介による平面・立体・インスタレーション作品、Chen Yi-Wenによる彫刻の実践とともに、もののあり方がそれ自体として人々の状況あるいは感情のなかで変容する可能性を探ります。

Koa Phamはこれまで、人とオブジェクトの関係が空間において変化するプロセスをアート作品として表現してきました。今回はカラフルなバスボムを溶解させて制作したペインティングにより、楽園のように表象された政治体制の両義性を表現しようとします。

池田剛介はエネルギーや物質の変化に注目しながら、事物それ自体の存在のありようを問う作品を展開してきました。会場では、近年手がけている鉱物をモチーフとした絵画作品を中心に、固体と流動、図と地、立体と平面とが交錯する空間を立ち上げます。

Chen Yi-Wenはまた、かたちやマテリアルのはかなさに目を向けながら、拾うという行為からマテリアルへのかかわり方や知覚の変容をとおして彫刻作品をつくってきました。テープや水といった人工物と自然物との相互作用から生まれた彫刻の習作では、マテリアルは干渉面の緊張関係のなかで一時的にかたちをとります。

人々がある状況や感情においてものとかかわるとき、ものはどのような様態をその時々になすことになるのでしょうか。マテリアルと知覚の干渉面から立ち現れる、ものの変容の契機にご参加ください。

monade contemporary|単子現代
2024年6月22日(土)~7月7日(日)|木・金・土・日 14~19時
〒605-0829京都市東山区月見町10-2 八坂ビル地下1階 奥左入ル 2号室
+ ことばを食べるカフェ みずうみ *併設のカフェもお楽しみいただけます。
https://monadecontemporary.art-phil.com
2024年6月22日(土) オープニング・レセプション 19~21時
2024年7月6日(土) アーティスト・トーク 18~19時 ゲスト:池田剛介(アーティスト) ※ワンドリンクオーダー

gallery Unfold  https://www.instagram.com/gallery.unfold
2024年6月22日(土)~7月7日(日)|木・金・土・日 13~19時
〒606-8412京都市左京区浄土寺馬場町1-3

Koa Pham(コア・ファム) https://koaph.am
1993年、ベトナム・ホーチミン市生まれ、ロンドン在住。ベトナム、ロンドンを拠点に活動。ドローイング、彫刻、パフォーマンス、デザインなど、さまざまな媒体にかかわりながら制作をしている。作品では、オブジェ、人間、空間の関係を特に検討しながら、どのようにオブジェクトが人間に主体性を与え、意思決定に影響を与えるかについて考察を深めている。

池田剛介 http://kosukeikeda.net/
美術作家。1980年福岡県生まれ。京都造形芸術大学卒業。東京藝術大学大学院修了。人間をとりまく物質やエネルギーの存在への関心を軸に、絵画やインスタレーションなど表現形式を横断しながら制作を行う。2019年より京都にてアートスペース「浄土複合」をディレクション。著書に『失われたモノを求めて――不確かさの時代と芸術』(夕書房、2019年)。

Chen Yi-Wen(陳奕彣〔チェン・イーウェン〕) https://yiwen-chen.com/
台湾を拠点に活動する彫刻家。経験や出遭ったものから得たインスピレーションを分解・再構築し、周囲に呼応するかたちを彫刻として創作する。近年、かたちやマテリアルの「はかなさ」における緊張感や繊細さなどの精神性に着目している。作品制作では、ものを拾うことから始まり、マテリアルに対して開かれるとともに自身の知覚と理解を変化させながら、彫刻のなかでマテリアルを旅させている。


Koa Pham, 《A melted form creates stains on surfaces》, 2024


池田剛介(Kosuke Ikeda), 《Crystalizing Painting》, 2024


Chen Yi-Wen(陳奕彣), 《Tape the Water》, 2024

 

Koa Pham/Kosuke Ikeda/Chen Yi-Wen
state of matter

〈Exhibition Information〉
monade contemporary | 単子現代 is pleased to present “state of matter,” featuring three artists – Koa Pham, Kosuke Ikeda, Chen Yi-Wen – across multiple disciplines. This exhibition is held in collaboration with gallery Unfold (Sakyo-ku, Kyoto). Under the same title, each shows a different composition of works by the three participating artists.

The matter is seen as materials, mediums, objects, or forms, each taking on a different state in the process of production and interpretation of the work. In this exhibition, paintings by Koa Pham, two-dimensional, three-dimensional, and installation works by Kosuke Ikeda, and sculptural practices by Chen Yi-Wen will explore the possibility of matter transforming itself with people’s changing situations and emotions.

Koa Pham has been expressing the process of change in the relationship between people and objects in space as an artwork. This time, with painting works he created through the dissolving colorful bath bombs, he attempts to express the ambivalence of a political system represented as a paradise.

Kosuke Ikeda has been developing works that question the nature of the existence of things themselves, focusing on energy and material change. In the venue, he introduces a space where solid and fluid, figure and ground, three-dimensional and two-dimensional intersect, centering on his recent paintings with a motif of minerals.

Chen Yi-Wen has been making sculptures through the act of picking up and transforming the way we relate to and perceive materials, with an eye to the individuality of the materials and the dialogue between them. In her sculptural practices, born from the interaction of man-made and natural objects such as tape and water, materials temporarily take shape through the tension of interacting surfaces.

When people interact with matters in a certain situation or emotion, how can the matter exist in its state at any given time? Please join us for a moment of transformation that emerges from the interfering surfaces of matter and perception.

monade contemporary|単子現代
June 22 (Sat) – July 7 (Sun), 2024 Thursday, Friday, Saturday, and Sunday, 14:00-19:00
Room 2, B1F Yasaka Bldg, 10-2 Tsukimi-cho, Higashiyama-ku, Kyoto, 605-0829
*in cooperation with Café Mizuumi.
https://monadecontemporary.art-phil.com
June 22 (Sat), 2024 Opening Reception 19:00-21:00
July 6 (Sat), 2024 Artist Talk 18:00-19:00 Guest: Kosuke Ikeda (artist)  *one drink order

gallery Unfold https://www.instagram.com/gallery.unfold
June 22 (Sat) – July 7 (Sun), 2024 Thursday, Friday, Saturday, and Sunday, 13:00-19:00
1-3 Jodojibanba-cho, Sakyo-ku, Kyoto, 606-8412

Koa Pham https://koaph.am
Artist. Born in Ho Chi Minh City, Vietnam, in 1993, Koa Pham lives in London and works in London and Vietnam. He is involved in different mediums such as drawing, sculpture, performance, and design. His work prominently investigates the relationship between objects, humans, and spaces, with an emphasis on how objects could put an agency on humans and influence their decision-making.

Kosuke Ikeda http://kosukeikeda.net
Focusing on his interest in the existence of matter and energy surrounding human beings, Kosuke Ikeda creates his works transcending expressive forms such as paintings and installations among others. From 2019, the director of the art space “Jodo Complex” in Kyoto. He is the author of “In Search of the Lost Thing: The Age of Uncertainty and Art” (Seki Shobo, 2019).

Chen Yi-Wen(陳奕彣) https://yiwen-chen.com
Chen Yi-Wen creates sculptures through deconstructing and reconstructing inspirations taken from her experiences and objects encountered. The resulted works thus correspond to their lived surroundings in highly intimate ways. She has always been concerned with the individuality of materials and the dialogue between them, during which each’s sensitivity and spirituality are extended. Her creation begins from the act of picking up objects, in which she opens herself to the materials that change her perception and understanding, and lets the materials travel within the sculpture.

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